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short info:

  • Cat.No.: US012
  • Title: NOW
  • Artist: 3tronik, Bogger, Dalezy, Everest, Fibla, Frank Bretschneider, Funckarma, Gram, Lambent, Menu:Exit, Onethema, Pytlik, Quench, Scanner, Slemper, Somshit
  • Type: CD

NOW

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Previously released as a set of four 12" records the compilation series titled "NOW" is finally available as a sixteen track CD. It reflects the contemporary musical focus of Berlin based Underscan Records. Featured acts are recording artists FRANK BRETSCHNEIDER, SCANNER, DALEZY, GRAM, SOMSHIT, ONETHEMA and MENU:EXIT as well as guest appearances from FUNCKARMA, LAMBENT, FIBLA, EVEREST and others. Freaky Tunes and tiny breaks, cheesy sounds and lousy mistakes. Experience the Underscan cosmos and discover a world of aural pleasures, take a trip to the wild side, NOW or never!

Reviews


Published in: GIG

„Underscan“ ist ein Berliner Label, welches vom Produzententeam „Menu:Exit“ aka Ralf Pytlik und Markward Wagner gegründet wurde. Bereits die erste Compilation auf CD („Underscan“ legen ansonsten großen Wert auf Vinyl) versammelt internationale Größen der gebrochenen Beats und des minimalen Four-To-The-Floor. Da gesellen sich Funckarama mit ihrem sich selbst überschlagenden Beats à la Squarepusher zu Knirpsel-Electronica von Lambent oder düster-schönem TripHop von Fibla.


Published in: Cuemix Magazine

This compilation made my day. You know since the Canadian Sublight label passed away there’s a gap in the musical landscape. Innovative and brave labels who release contemporary electronica that some might call IDM are rare since the whole music industry began to make a false step. - Underscan based in Berlin is one of these labels you should put your eyes on, with artists like Frank Bretschneider, Scanner, Gram, Somshit, Dalezy, Menu:exit and Onethema they own a roster full off innovative artists. But that’s not enough with appearances from Lambent, Everest, Lambent, Funckarma just to name a few they build a bridge between the known and unknown artists of this genre. - “Now” is the name of this great labels compilation which represents the work and the vision of this nonesuch label. A great experience, a masterpiece in sixteen scenes. - On this compilation you become witness who sixteen artists become one, tasteful, innovative and intelligent selected and sequenced. “Now” opens doors that been closed for a long time. They make the inaccessible accessible, and dedust a musical genre that often been associated with nerdy laptop artists and drunken idiots. These sixteen tracks have a vision and a handwriting, artists and label speak with one voice, leaving enough space for each personality. What a great album. So when Funckarma kick off with “Brim” you will become witness of a harmonic disharmony ones peer’s. - This is a special compilation, done by special artists and label. Beauty of spring.


Published in: Titel Mag

Das Berliner Label Underscan hat fast alle seine 12-Inches zusammengeschmissen und eine eigene Compilation daraus gemacht. Erst ist viel Drum'n'Bass-Gedröhne zu hören, das nicht besonders vom Hocker reißt und auch schon lange nicht mehr überrascht; erst mit „Silkweed“ von Dalezy nimmt eine neue Stimmung Raum ein, und dafür ist man dankbar. Diese hält aber leider nicht lange an, denn Underscan hat es sich offenbar auf die Fahnen geschrieben, den elektronischen State of the Art von 1997/98 zu propagieren. Es rumpelt mächtig mit möglichst vielen Beats pro Sekunde, aber eine originelle Idee oder eine echte Hookline sucht man hier vergeblich. Also doch lieber wieder selbst auf die Suche gehen in den labeleigenen 12-Inches – denn einige Schätzchen gibt es da schon... - Tina Manske


Published in: KEYS Magazin

Elektronische Musik macht momentan etwas stürmische Zeiten durch. Zwischen Minimal-überpräsenz und Testosteron-Haudraufbrett gibt es in den Clubs hierzulande gerade wenig, das momentan Relevanz besitzt. Das Label Underscan aus Berlin macht sich auf, das zu ändern. Das zwölfte Release des Berliner Imprints besteht aus der zuvor auf vier 12"-Vinyls erhältlichen Compilation-Serie "Now". 16 Tracks feinster Electronica britischer Prägung à la Warp, Skam oder den deutschen Veteranen Musik aus Strom werden hier geboten. Unter den Künstlern finden sich so illustre und bekannte Gestalten wie Frank Bretschneider, Scanner oder Funckarama. Zwischen klassischem IDM-Charme, 8-Bit und zeitgenössischer Elektronik - jenseits der graden Bassdrum - wird hier einiges diesseitig von Granular-Beats, Stotterbreaks und abstrakten Melodien geboten. Eine spannende und erquickend frische Werkschau dieses sympathischen Berliner Labels, das sich anschickt, die starren Strukturen, die sich in den letzten Jahren manifestiert haben, erfolgreich aufzubrechen. Mehr davon. NQ


Published in: Neural Station

This is an interesting compilation by Underscan Recordings, a Berlinese label founded by the productive Ralph Pytlik and Markward Wagner, and it's the first release of the 'Now' series that connects a truly wide soundscape, with very fuzzy experiments spanning the different subgenres which converge towards electronic, chillout-ambient and house music. In the first track, Funckarma (Don and Roel Funken) cross fragmented sequences, wavy beatz in the foreground on dilated textures according to a consolidated style. The second track, by the Japanese Somshit sound quite close, more iterated, but with equally nervous rhythms and measured melodic inserts. Deeply cut threads for 3tronik (aka Fabien Florin), too, which apparently were a constant feature of a certain house sound which, after the minimalist wave, found a different style in a tangled and complex multirhythmic pattern layering. Characterized by very synthetic and 'cheesy' sounds, the track by Dalezy is cinematic, while the one by Slemper is full of suggestive and restless click'n'glitch atmospheres. On a similar mood, the final acceleration is imposed by the tracks by Frank Bretschneider, Pytlik himself and Scanner. - Aurelio Cianciotta -


Published in: Ultrasonica

Nuova compilation in arrivo dalla tedesca Underscan, promettente aperitivo delle imminenti nuove uscite in programma per quest'anno. Sedici brani dal rooster di artisti Underscan che fanno della musica elettronica e strumenti affini, un utilizzo estremo. Breaks velocissimi e spezzati tra techno reminescenze e puro glitch di stile affiancati a pacati spunti melodici. Il carnet dei musicisti è vasto e ci fa ritrovare Lambent, conosciuto sulla Expanding Records, Menu:Exit, Dalezy con il brano che meno mi è piaciuto di questa compilazione in stile 'SID' Commodore64, Fibla, Funckarma e molti altri. Insomma se le prospettive musicali della Underscan per quest'anno sono queste, il mio consiglio è quello di tener d'occhio il sito dell'etichetta per non mancare nessuna delle interessanti produzioni destinate ad un pubblico amante del glitch e non solo.


Published in: igloomag.com

Berlin's Underscan Records have churned out EP after EP of compilations comprised of underrated electronic musicians spanning several styles. Artists such as Scanner, Funckarma, Menu:Exit, Frank Bretschneider, Fibla (and others) have engaged the label enough to (finally) release a compilation CD entitled Now comprised of select cuts collated into one unique package. Underscan have always been at the forefront in keeping the nature of pure electronic music intact from start to end; this CD compilation holds its ground by presenting the best in the multi-faceted genre that strives to innovate and recreate something special. Scanner's "Interreum" unfolds with a vengeance once it rolls off the ground, its thundering roar of synthesized madness and shattered dark-ambience sets quite a precedent for the others to adhere to. Menu:Exit delivers "Querverweis," a delicate dub-infected track that might aptly fit between a Pole and Monolake mix, Menu:Exit slices through rhythm heavy sonic textures and drifting swells of melody. Now collects the best electronic producers around the globe and organizes their contributions in a way that exemplifies the full spectrum and direction of forward-moving electronics as we know it.


Published in: helga-rockt.de

Rock, Pop, Personal Computer, Internet. Die Zahl der Musiker, die ihre Kunst publizieren, wächst mit jedem Wort dieser Reihung an. Andere würden vielleicht Rock, Pop, Radio, TV, Internet, Web 2.0 schreiben, und es wäre korrekt, aber auch die Reihung Rock, Pop, HipHop, Electro transportierte die gleiche Botschaft. Solche Formulierungen implizieren zwei Wahrheiten: Erstens: Für jeden Künstler, der die Aufmerksamkeit eines nennenswerten Publikums erhält, fallen zehn durchs Raster, und das nicht etwa, weil sie schlechter wären; zweitens, wer immer behauptet, er kenne sich aus, präsentiert doch immer nur ein Halbwissen als umfassende Wahrheit. Unter diesen Vorzeichen fasst das Berliner Electronica-Label Underscan seine vierteilige Vinylcompilation „Now 1 – 4“ nun auch auf CD zusammen. Electro aus Berlin ist inzwischen eine feststehende Marke, jedoch eine, die mehr für BPitch und Konsorten steht. Die verschwurbelte Glitch- oder Break-und-Cuts-Electronica, die Underscan hier präsentiert, steht dem in ihrer Qualität sicher in nichts nach, findet aber sicher ebenfalls nicht im Zentrum der Aufmerksamkeit statt. Dabei sind alle sechzehn Tracks auf „Now“ echte Entdeckungen – von Funckarmas düster pochendem „BRim“ bis zu Scanners hypnotischem, von Synthie-Streichern getragenen „Intereum“, das der Compilation einen grandiosen Höhe- und I-Punkt aufsetzt. Einen großen Teil des Albums machen gebrochene Beats und Kondensatoren aus, doch immer zwischendurch versteckt sich anderes. Dalezys „Silkweed“ ist eine süße kleine Popnummer, die wie mit Basic programmiert erscheint. Dagegen kommt „Slick“ von Quench als housiger Drum’n’Bass daher und „Separate Room“ von Everest ist absolut tanzflächentauglich. Menu:Exit mit „Querverweis“ sucht seine Heimat wiederum irgendwo zwischen Human Beatbox und Turntablism, und Frank Bretschneider präsentiert sich triphoppig. Ein überzeugender Rundumschlag durch das Labelspektrum bildet „Now“. Bei dieser überschäumenden, elektronischen Kreativität wirken jedoch die angepoppten Nummern von Dalezy und Pytlik als die eigentlichen Höhepunkte. Wobei hier einmal mehr die Suche nach Höhepunkten unfair allen anderen Künstlern gegenüber ist.


Published in: partysan

Die erste Künstler-Compilation auf dem Berliner Label Underscan mit insgesamt 16 Tracks erscheint in allen gängigen Formaten: CD, Digital, Vinyl. Das Label selbst kennzeichnet seinen ganz eigensinnigen Stil. Der Beat nie gerade, immer heftig verwurschtelt, quirlig und verfrickelt. Electro-Break leicht poppig, ist immer wieder melancholisch, deepe Sounds sind in den Tiefen der Tracks zu erkennen. So entfaltet sich die ganze Labelbreite gut verpackt auf einer CD von Sofa-Tracks bis Dancefloor-Füller.


Published in: textura.org

Though all of Underscan Now's sixteen tracks were previously issued as part of a four-part 12-inch series, those new to the Berlin label's metal machine music now have a perfect opportunity to catch up. The seventy-five minutes of material should strongly appeal to fans of Schematic and Spezial Material and artists like Funkstörung, Richard Devine, and Autechre (circa Incunabula and Tri Repetae). A typical track's sound design (e.g., Somshit's “Elz Zupper,” 3tronik's “Verwirrung,” Onethema's “Monocarpic”) is densely layered and glitch-heavy and the beats funky and boombastic. Though much of the material comes from Underscan-associated artists, figures like Scanner and Frank Bretschneider contribute too. The brothers Funcken also appear, weighing in with hyperactive breaks in the Funckarma track “Brim” and the funkier Quench throwdown “Slick.” In two of the collection's most distinctive tracks, Lambent's “Kaudyoe” and Everest's “Separate Room,” elements of acoustic jazz and funk float to the surface of atmospheric dub-techno flow, and crystalline melodies sprinkle over a crushing pulse. Fibla's “International” and Pytlik's “Atmachb” provide placid and stately respites from harder-edged offerings such as Menu:Exit's clangorous dub-techno rumbler “Querverweis” and Scanner's bulldozing “Interreum,” which ends the album on a memorably dystopic note. There's also squiggly synth-pop (Dalezy's “Silkweed”) and electronic boogie (Bogger's “Honz”)—in short, lots to listen to and pretty much all of it solid.


Published in: boomkat.com

This compilation brings together a series of four 12"s released by Berlin's Underscan imprint, drawing on the work of featured artists Frank Bretschneider, Scanner and the like whle also scoring contributions from such well-established electronica acts as Funckarma (also appearing as Quench), Lambent and Fibla. It befalls the Funcken brothers to initiate proceedings with the relentless beat yammering of 'Brim', which exhibits all the hallmarks we've come to expect from these guys: principally, hyper-elaborate drum programming mixed with a vaporous, quasi-ambient melodic presence. There's a bit of a Braindance feel to tracks like 'Honz' by Bogger, while the Chiastic Slide influence becomes apparent on 3tronik's 'Verwirrung'. It really does feel like you're in 1998 again. Lambent's 'Kaudyoe' breaks that mold somewhat, sounding slightly looser - even jazzier - but it comes down to Frank Bretschneider's incredibly bottom-heavy 'Polaris' (a more dub-influenced entry into the producer's catalogue than you might expect) to really reinstate a sense of relevance to the album.

listen to tracks:

Brim buy
Elz Zupper buy
Verwirrung buy
Silkweed buy
Slick buy
Dusdatikaf buy
Honz buy
Monocarpic buy
Separate Room buy
Querverweis buy
Kaudyoe buy
International buy
Keep Your Head buy
Polaris buy
Atmachb buy
Interreum buy